animacio-eco

precoçpreu

Abans de les 12 setmanes

Si et visites per la sanitat pública et trobaràs que la primera ecografia te la programaran cap a les 12 setmanes d’embaràs (es compta des de l’última regla)

Llarga espera
Potser et resultarà llarg esperar tant de temps per saber si el teu embaràs és normal o si portes bessons.

Primeres setmanes
Pots tenir petites pèrdues de sang durant aquestes primeres setmanes, que poden resultar normals, però que t’angoixen perquè penses que es pot produir un avortament.

Des de la Fundació AMIC volem oferir-te la possibilitat de fer una ecografia durant aquest període a un preu reduït de 40€. Una de les finalitats de la Fundació, sense ànim de lucre, és la de complementar l’atenció de la sanitat pública en el seguiment de l’embaràs.

Realitzant aquestes ecografies s’evita que dones que tenen petites pèrdues a l’inici de l’embaràs acudeixin a urgències i sobrecarreguin un servei sovint ja col·lapsat.

• Fins a les 11 setmanes, inclosa tota la setmana 10.
  • Per saber de quantes setmanes estàs pots utilitzar la calculadora que trobaràs en aquesta mateixa pàgina.
  • Si tens cicles més llargs de 28 dies, probablement estaràs de menys temps que el que correspòn a l’última regla; si tens cicles curts probablement hauràs ovulat abans i estaràs d’algun dia més.
  • Això es pot afinar més si tens una prova d’embaràs feta a sang (beta HCG).
  • Per poder veure un embrió i comprovar si té batec positiu per ecografia el més idoni són les 7 setmanes, encara que a vegades és possible veure’l dins la setmana 6.
  • El sac gestacional, però no l’embrió, s’ha de veure a les 5 setmanes i fins i tot alguns dies abans. En aquest cas es pot dir per ecografia que hi ha un sac o més d’un però no es pot saber si hi haurà embrió.

A partir de les 11 setmanes ja no oferim aquest servei ja que pots fer-te la ecografia de primer trimestre a la sanitat pública.

Truca al 93 755 14 14 (dilluns, dimecres i divendres) i pregunta pel programa d’ecografia precoç de la Fundació AMIC.

Requisits per fer l’ecografia:

• Saber la data de última regla.
  • Identificar-te mitjançant un document oficial. (DNI, NIE, Passaport, Permís de conduir)
  • Emplenar un petit formulari posant les dades més rellevants de salut, sobretot les relacionades amb el teu embaràs.
  • L’ecografia es realitza per via vaginal. Convé tenir la bufeta buida i que no t’hagis posat cap tipus de crema.
  • S’aconsella que vinguis amb un sol acompanyant.
  • Has de fer el pagament en efectiu.

Aquesta ecografia es realitza en conveni amb el Centre Mèdic Dr. Torres Pons en el centres de Mataró, Granollers o Barcelona.