portadad

La Fundació AMIC (Ajut a la Maternitat i a la Infància des de Catalunya) ha nascut de la il·lusió de poder donar resposta a aquelles persones que desitgen tenir fills sans i tenen dificultats per aconseguir-los.

Després d’anys de viure al costat de persones que busquen formar una família i compartir amb ells les dificultats que alguns cops comporta la realització d’aquest desig, vam decidir fer un pas endavant i crear una Fundació que donés suport a les persones per aconseguir aquest objectiu.

La Fundació AMIC vol actuar també com a complement del sistema públic del benestar en l’atenció a la maternitat. Augmentant la humanització i la participació de la gestant en el procés d’embaràs i part sense renunciar a la seguretat i a les tecnologies modernes.

Volem treballar en una atenció global, tant mèdica com educativa, dels joves en temes de sexualitat i reproducció. Realitzant consell reproductiu abans de l’embaràs i educant a les joves parelles per a la maternitat i paternitat.

Respecte a l’esterilitat i la infertilitat, si bé podem realitzar tots els processos que comporta el diagnòstic i posterior tractament, els camps en els que la Fundació AMIC es centra bàsicament són: la conservació de gàmetes (òvuls i espermes) o teixit gonadal en persones sotmeses a processos cancerígens o que poden afectar la seva fertilitat; i la donació de gàmetes o d’embrions en persones que no puguin utilitzar els propis.

Per aconseguir un nen sa a casa és important  poder obtenir un diagnòstic prenatal de malalties i realitzar el possible tractament per evitar la seva transmissió. La Fundació AMIC utilitzarà els seus recursos per treballar tant en l’aspecte de detectar malalties, diagnosticant-les com en l’estudi dels possibles tractaments.

Una finalitat que la Fundació AMIC té i que engloba totes les anteriors és la de promocionar i divulgar la investigació científica en el seu àmbit utilitzant les noves tecnologies d’informació i comunicació. Tot això es farà en llengua catalana, sense perjudici que es faci també en les altres llengües més comuns de la Unió Europea.

Hem centrat les finalitats de la Fundació AMIC en diferents àmbits tant sanitari, com educatiu i social.

Mataró, 23 de març de 2009
Carme Muratet – Presidenta